AMD Fluid Motion Frames از پیش نمایش خارج می شود و در اولین نسخه کامل درایور Radeon Adrenalin ادعا می کند تا 97٪ FPS بیشتر در 1080p بیشتر است.
24.1.1 اولین درایور WHQL است که دارای AFMF است. AMD Fluid Motion Frames (AFMF) رسما از طریق درایور Radeon Adrenalin نسخه 24.1.1 به طور کامل منتشر شد. AFMF نسخه درایور AMD از فناوری تولید فریم است. که برای FSR 3 استفاده میکند و کیفیت بصری را با سازگاری هزاران بازی با استفاده از DX11 و DX12 API جایگزین میکند. AMD ادعا می کند AFMF عملکرد را تا 97٪ در 1080 و 103٪ در 1440p افزایش می دهد، اما نتایج مطمئناً در عنوان متفاوت خواهد بود.
درایورهای تأیید شده با WHQL
اگرچه FSR 3 با فناوری تولید فریم در ماه سپتامبر عرضه شد، اما از آن زمان تاکنون منتظر انتشار کامل ویژگی AFMF هستیم. این ویژگی برای کارتهای گرافیک سری RX 6000 و 7000 در ماه اکتبر به عنوان بخشی از یک درایور پیشنمایش و سپس برای گرافیکهای یکپارچه سری Radeon 700M در درایور پیشنمایش جدید در اوایل این ماه وارد شد. درایورهای تأیید شده با WHQL که امروز منتشر شدند، اولین باری است که AFMF از وضعیت بتا خارج شده است.
AFMF اساساً تولید فریم FSR 3 است اما بدون فناوری ارتقاء مقیاس همراه با FSR. همچنان می توانید انتظار داشته باشید که تولید فریم تقریباً دو برابر نرخ فریم شما باشد، درست مانند FSR 3 در مقایسه با FSR 2، اما کیفیت بصری مطمئناً با فعال کردن AFMF پایین تر خواهد بود. یادداشتهای درایور اشاره میکنند که تولید فریم به صورت پویا در طول حرکت بصری سریع خاموش میشود. تا کیفیت تصویر را تا حد امکان بالا نگه دارد. اما فریمهای ذاتاً کیفیت پایینتری نسبت به فریمهای اصلی دارند. AMD علاوه بر این، استفاده از فناوری نرخ نوسازی متغیر مانند FreeSync را توصیه می کند.
علاوه بر این، تولید فریم تأخیر را افزایش می دهد و AFMF تفاوتی ندارد. AMD به کاربران توصیه میکند Radeon Anti-Lag یا Anti-Lag+ را فعال کنند. همچنین هر زمان که از AFMF استفاده میکنند. نرخ فریم را روی 60 FPS یا بیشتر نگه دارند. تا به سطح معقولی از تأخیر دست یابند. AFMF همچنین نیاز دارد که بازی ها به صورت تمام صفحه اجرا شوند.
مزیت AFMF
مزیت AFMF این است که اساساً باید در تمام عناوین DX11 و DX12 کار کند. اگرچه می توان تصور کرد که در موارد خاص ممکن است باگ هایی وجود داشته باشد. این به طور قابل توجهی با DLSS 3 متفاوت است. که فقط بر روی پردازندههای گرافیکی سری RTX 40 و تنها در بازیهایی که به طور خاص از DLSS 3 پشتیبانی میکنند، کار میکند. پردازندههای گرافیکی انویدیا و اینتل، اگرچه AFMF فقط به پردازندههای گرافیکی AMD و در عین حال، فقط سه خانواده متفاوت محدود میشود.
با ادعای افزایش عملکرد 97 درصدی در 1080p و 103 درصدی در 1440p، AMD در حال صحبت کردن یک بازی بزرگ با AFMF است. هرچند که با ادعاهای عملکرد FSR 3 و نسل فریم DLSS 3 برابری می کند. البته، این ارقام با یک “تا” واجد شرایط هستند و این دستاوردها قطعا به بازی های خاص و تنظیمات کیفیت بستگی دارد.
مجلات دیگری که ممکن است مورد توجه باشند. کامپیوتر
برای اطلاعات بیشتر در مورد دنیای فناوری مقالات را بررسی کنید.
برای دیدن محصولات میتوانید به سایت اینترنتی YASASTORE مراجعه فرمایید.