پشتیبانی AFMF از پردازنده‌های گرافیکی RX 6000

بازدید: 266 بازدید

.AMD پشتیبانی Fluid Motion Frames را برای پردازنده‌های گرافیکی RX 6000 اضافه می‌کند

با پشتیبانی AFMF از پردازنده‌های گرافیکی RX 6000 دارندگان سری RX 6000 می توانند از مزایای تولید فریم در تمام شکوه و عظمت آن استفاده کنند.

AMD یک درایور پیش‌نمایش آدرنالین جدید منتشر کرده است که قاب‌های حرکتی سیال AMD (AFMF) را برای دارندگان کارت‌های گرافیک سری RX 6000 فعال می‌کند. فناوری تولید فریم در سطح درایور AMD در ابتدا به کارت‌های سری RX 7000 محدود می‌شد، اما پس از پاسخ قوی (ممکن است “واکنش” کلمه خوبی باشد) صاحبان کارت‌های گرافیک قدیمی AMD، این شرکت AFMF را به نسل قبلی خود فیلتر کرد.

Fluid Motion Frames فناوری جدید تولید فریم در سطح درایور AMD است که به هر پردازنده گرافیکی پشتیبانی شده اجازه می دهد از تولید فریم در هر عنوان DX11 یا DX12 استفاده کند. این ویژگی به طور قابل توجهی با تولید فریم FSR 3 متفاوت است، با این حال، زیرا AFMF در سطح درایور پیاده سازی شده است و قادر به استفاده از بردارهای حرکتی برای حفظ کیفیت تصویر بالا مانند تولید فریم DLSS 3/FSR 3 نیست.

پشتیبانی AFMF از پردازنده‌های گرافیکی RX 6000

برعکس، تولید فریم FSR 3 در سطح موتور بازی پیاده‌سازی می‌شود و آن را قادر می‌سازد. تا از بردارهای حرکتی برای تولید یک تجربه بصری بهتر استفاده کند. برای خنده، می‌توانید تولید فریم FSR 3 و فریم‌های حرکت سیال AMD را به طور همزمان برای بهبود تئوری نرخ فریم 4 برابری فعال کنید. اما در عمل تجربه‌ای تقریبا غیرقابل پخش را ارائه می‌دهد.

فناوری تولید فریم AMD

خوب است که می‌بینیم AMD پشتیبانی AFMF از پردازنده‌های گرافیکی RX 6000 را فراتر از پردازنده‌های گرافیکی سری RX 7000 گسترش می‌دهد. هیچ دلیلی وجود ندارد که هیچ یک از معماری های مدرن AMD GPU AMD نتواند AFMF (یا FSR 3) را اجرا کند. زیرا فناوری تولید فریم AMD برخلاف همتای DLSS 3 انویدیا برای اجرا به سخت افزار تخصصی نیاز ندارد. برای FSR 3، AMD رسماً از پردازنده‌های گرافیکی AMD تا سری RX 5000 پشتیبانی می‌کند. بنابراین حتی ممکن است این احتمال وجود داشته باشد که در نهایت شاهد راه‌یابی Fluid Motion Frames به صاحبان RDNA1 نیز باشیم. FSR 3 و AFMF تقریباً فناوری‌های یکسانی هستند. تنها تفاوت بین این دو در نحوه پیاده‌سازی آنها است. از جمله این واقعیت که FSR 3 همچنین می‌تواند ارتقاء مقیاس را در ارتباط با تولید فریم ترکیب کند.

از نظر فنی، FSR 3 می تواند بر روی هر پردازنده گرافیکی که از Async Compute پشتیبانی می کند اجرا شود و AMD این اجازه را می دهد. اما AMD بیان می کند که گیمرها ممکن است تجربه بهینه ای با استفاده از پردازنده گرافیکی قدیمی تر یا کندتر از سری RX 5000 یا RTX 20 نداشته باشند. این به دلیل این واقعیت است که فناوری تولید فریم AMD برای ارائه بهبود نرخ فریم به فضای محاسباتی نیاز دارد. در نتیجه، می‌توان حدس زد که AMD احتمالاً فریم‌های حرکتی سیال را در زیر سری RX 5000 فعال نمی‌کند.

 

برای دیدن محصولات میتوانید به سایت اینترنتی YASASTORE مراجعه فرمایید.

دسته بندی کامپیوتر مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
سوالی دارید از ما بپرسید
×