شرکت سونی توسعه سیستم ایجاد محتوای فضایی مجهز به نمایشگر با کیفیت بالای XR و کنترلرهای اختصاص داده شده برای تعامل با اشیاء سه بعدی را اعلام کرد.
شرکت سونی توسعه یک سیستم ایجاد محتوای فضایی فراگیر را اعلام کرد که شامل یک نمایشگر XR روی سر مجهز به میکرونمایشگرهای 4K OLED با کیفیت بالا و عملکرد نمایش ویدیویی و یک جفت کنترلر بهینه شده است. برای تعامل بصری با اشیاء سه بعدی و اشاره دقیق. هدف این سیستم حمایت از سازندگان در ایجاد محتوای سه بعدی پیچیده است. سونی قصد دارد با توسعه دهندگان انواع نرم افزارهای تولید سه بعدی از جمله در زمینه های سرگرمی و طراحی صنعتی همکاری کند. در زمان راه اندازی، سونی به طور انحصاری با زیمنس، پیشرو در فناوری صنعتی، برای معرفی راه حلی جدید برای طراحی همهانبه و مهندسی محصول مشترک با استفاده از نرم افزار پلت فرم کسب و کار دیجیتال باز زیمنس Xcelerator، همکاری می کند.
این سیستم در اواخر سال 2024 در دسترس خواهد بود.
سونی و شرکای آن جزئیات بیشتری از جمله مشخصات، تاریخ راه اندازی و مناطق، قیمت، کانال های فروش و سازگاری نرم افزار نمایشگر XR روی سر مجهز به میکرونمایشگرهای 4K OLED را اعلام خواهند کرد.
این سیستم ایجاد محتوای فضایی، مجهز به نمایشگر نصب شده بر روی سر XR با میکرو نمایشگرهای OLED 4K و فناوری رندر اختصاصی سونی، رندر زمان واقعی، با کیفیت بالا و واقعی از بافت اشیاء سه بعدی و حالات چهره شخصیت های انسانی را امکان پذیر می کند.
این سیستم علاوه بر قابلیت نمایش ویدیویی و تشخیص فضایی با شش دوربین و سنسور در مجموع، دارای یک کنترلر حلقه ای است که به کاربران اجازه می دهد به طور مستقیم اجسام را در فضای مجازی دستکاری کنند. همچنین یک کنترلر اشاره گر که امکان اشاره دقیق را فراهم می کند و به سازندگان اجازه می دهد کاردستی در فضای مجازی با کنترلرها و صفحه کلیدها، همه در حالی که از صفحه نمایش روی سر استفاده می کنید.
سازندگان نه تنها میتوانند مدلهای سهبعدی واقعی را در یک محیط واقعیت توسعهیافته (XR) با نمایشگر با وضوح بالا ببینند. بلکه مدلهای سه بعدی را نیز در آن ایجاد و اصلاح خواهند کرد. از طریق ادغام با برنامه های ایجاد سه بعدی شخص ثالث، همچنین از بازبینی از راه دور و در زمان واقعی بین مکان ها پشتیبانی می کند. این ابزار را به ابزاری بصری و غوطه ور برای کل فرآیند ایجاد محتوای فضایی تبدیل می کند.
پلتفرم Snapdragon® XR2+ Gen 2
این دستگاه دارای پلتفرم Snapdragon® XR2+ Gen 2، جدیدترین پردازنده XR توسط Qualcomm Technologies, Inc است. این پردازنده قدرت ریزنمایشهای OLED 4K را برای ارائه کیفیت تصویر خیرهکننده، باز میکند. همچنین ردیابی فضا و کاربر را برای تجربههای یکپارچه XR ارائه میکند.
سازندگان یک پلت فرم با کارایی بالا برای گردش کار خلاقانه خود هستند. سونی فناوری هایی را منتشر کرده است. که از گردش کار و کیفیت ایجاد محتوای فضایی پشتیبانی می کند. استفاده از CG سه بعدی را در زمینه های خلاقانه مختلف تسهیل می کند. سیستم ضبط حرکت موبایل “mocopi™” با سنسورهای کوچک و سبک وزن و یک برنامه تلفن هوشمند اختصاصی، ردیابی حرکت تمام بدن را با استفاده از فناوری های اختصاصی سونی امکان پذیر می کند.
عینک یا هدست واقعیت مجازی (VR) برای ایجاد و فرآیند بررسی محتوای فضایی.
سونی با معرفی این سیستم و همکاری با توسعهدهندگان نرمافزار ایجاد سهبعدی، قصد دارد. به سازندگان محتوای فضایی برای فراتر رفتن از مرزهای بین حوزه فیزیکی و مجازی برای خلاقیت همهجانبهتر، قدرت بیشتری بدهد..
زیمنس با سونی همکاری می کند تا مهندسی همه جانبه را فعال کند.” یک بلوک ساختمانی حیاتی برای متاورس صنعتی. با هم، ما در حال ایجاد محیطی هستیم که در آن امکان تجربه واقعیت های فیزیک، بدون محدودیت زمانی برای بهبود عمیق نحوه کار و همکاری مشتریانمان وجود خواهد داشت.”
سعید باکادیر، مدیر ارشد مدیریت محصول گفت: «ما Snapdragon XR2 + Gen 2 خود را برای ارائه وضوح صفحه نمایش 4K، گرافیک پیشرفته و عملکرد بینظیر طراحی کردیم. تا سازندگان بتوانند محتوای فضایی نوآورانه بسازند. که همه صنایع را به سمت بهتر شدن تغییر دهد. Qualcomm Technologies, Inc. “این هیجان انگیز است. که می بینیم سونی با سیستم تولید محتوای فضایی خود وارد فضای سازمانی می شود.” و از فناوری های Snapdragon XR برای آزادسازی تجربیات واقعیت ترکیبی (MR)/VR واقعی تر، دقیق تر و دقیق تر استفاده می کند که به توسعه دهندگان و سازندگان کمک می کند تا آنها را تقویت کنند. آینده ای حتی فراگیرتر را پیش رو».
تجربه XR با کیفیت بالا برای استفاده های خلاقانه
صفحه نمایش روی سر مجهز به میکرو نمایشگرهای OLED 1.3 با کیفیت بالا با وضوح 4K و طیف رنگی گسترده است که تا 96 درصد از DCI-P3 را پوشش می دهد. رندر دقیق و واقع گرایانه از بافت های اشیاء سه بعدی و حالات چهره شخصیت های انسانی به سازندگان این امکان را می دهد. که تمام مراحل مدل سازی را برای بازبینی طی کنند.
با پشتیبانی از رندر تقسیم، که بار رندر را بین رایانه ها و نمایشگر نصب شده روی سر توزیع می کند. سیستم قادر است مدل های سه بعدی با اندازه بزرگ را رندر پایدار و با وضوح بالا ارائه دهد.
از طریق همکاری ما با شرکت Qualcomm Technologies، سونی جزو اولین کسانی است که جدیدترین پلتفرم Snapdragon XR2+ Gen 2 خود را پذیرفته است. این پردازنده قدرت ریزنمایشهای OLED 4K را برای ارائه کیفیت تصویر خیرهکننده باز میکند، در حالی که هوش مصنوعی روی تراشه ردیابی کاربر و فضا را برای تجربههای یکپارچه XR، ادغام فضاهای فیزیکی و دیجیتالی برای ناوبری آسان و تعامل بصری در فضاهای خلاقانه XR امکانپذیر میسازد.
کنترلکنندههایی که تجربیات بصری ایجاد محتوای فضایی را ارائه میکنند
این سیستم شامل یک کنترلر حلقه است که به کاربران اجازه می دهد تا به طور مستقیم اشیاء را در فضای مجازی دستکاری کنند. همچنین دارای یک کنترلر اشارهکننده است که با شکلها و چیدمانهای دکمهای بهینهشده برای عملکرد کارآمد و دقیق، نشانهگیری پایدار و دقیق را در فضاهای مجازی ممکن میسازد. سازندگان با نگه داشتن کنترلکننده اشارهگر در دست غالب و اتصال کنترلکننده حلقه به انگشتان دست دیگر، میتوانند. اشیاء سه بعدی را با استفاده از کنترلکنندهها و صفحهکلید مدلسازی کنند.
تجربه خلاقانه همهجانبه از طریق ادغام با نرم افزار ایجاد سه بعدی
سونی به دنبال همکاری با توسعه دهندگان مختلف نرم افزار تولید سه بعدی، هم در زمینه سرگرمی و هم در زمینه طراحی صنعتی است. در زمان راه اندازی، سونی به طور انحصاری با زیمنس شریک خواهد شد. تا قابلیت های مهندسی همهجانبه نوآورانه را به صنعت تولید ارائه کند. از طریق ادغام با نرم افزار جدید NX™ Immersive Designer، یک راه حل مهندسی محصول از مجموعه نرم افزارهای صنعتی زیمنس Xcelerator. ادغام سختافزار و نرمافزار قدرتمند سازندگان را در زمینه طراحی صنعتی و مهندسی محصول، با ارائه ابزارهای طراحی، بررسی و همکاری فراگیرتر، توانمند میسازد.
مجلات دیگری که ممکن است مورد توجه باشند. گیمینگ
برای اطلاعات بیشتر در مورد دنیای فناوری مقالات را بررسی کنید.
برای دیدن محصولات میتوانید به سایت اینترنتی YASASTORE مراجعه فرمایید.